نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد
سرخط خبرها

رقابت شانه به شانه برای رسیدن به لیگ برتر| لیگ درجه‌یک!

  • کد خبر: ۶۹۱۲۹
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
رقابت شانه به شانه برای رسیدن به لیگ برتر| لیگ درجه‌یک!
فاصله پنج‌امتیازی تیم‌های اول تا نهم لیگ آزادگان را به اوج حساسیت رسانده است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تنور مسابقات لیگ دسته‌اول فوتبال ایران هر هفته داغ‌تر می‌شود. بیست‌و‌هفتمین هفته از این مسابقات در‌حالی امروز برگزار می‌شود که به‌طور‌شگفت‌انگیزی اختلاف امتیاز تیم اول و نهم، فقط ۵ امتیاز است. امروز تیم هوادار رده‌دومی به‌مصاف ملوان سی‌وشش‌امتیازی می‌رود که روی پله یازدهم ایستاده است. هوادار می‌خواهد دوباره به صدر برگردد و ملوان هم می‌خواهد خود را به جمع تیم‌های مدعی اضافه کند. این مسابقه بسیار حساس و دیدنی است.

 

یک‌طرف رضا عنایتی، سرمربی استقلالی هوادار قرار دارد و در سوی دیگر میدان نیز پژمان نوری و مازیار زارع با سابقه حضور در پرسپولیس، قرار دارند. حساس‌ترین مسابقه نیز در ساوه برگزار خواهد شد. خوشه‌طلایی، تیم هفتم جدول، میزبان بادران صدرنشین است. برنده این بازی شرایط مناسبی در جدول پیدا خواهد کرد. بادران اگر ۳ امتیاز را بگیرد، همچنان در صدر جدول باقی می‌ماند؛ اما اگر خوشه‌طلایی برنده شود، شانس رسیدن به رتبه دوم جدول را خواهد داشت.

 

این یک بازی شش‌امتیازی است. فجر شهید‌سپاسی رده‌ششمی هم به‌مصاف تیم چوکای تالش می‌رود، تیمی که برای بقا می‌جنگد؛ اما فجری‌ها به‌دنبال حضور در لیگ برتر هستند. گل‌ریحان البرز، تیم آخر جدول، میزبان تیم رایکا بابل است. گل‌ریحان اگر برنده نشود، یک گام دیگر به سقوط نزدیک می‌شود. شاهین شهرداری بوشهر هم در خانه میزبان تیم آرمان‌گهر است. شاهین برای حفظ بخت اندک خود برای صعود، باید در این بازی خانگی پیروز شود.


کورس تمام‌عیار

در سال‌های اخیر کمتر این‌طور بوده که فاصله تیم‌های مدعی این‌قدر به هم نزدیک باشد و از‌سویی با گذشت ۲۶‌هفته از بازی‌ها، ۹ تیم مدعی صعود باشند و این نشان می‌دهد در فصل جاری به کرات امتیاز بین تیم‌ها تقسیم شده است و هیچ یک از تیم‌های مدعی صلابت نداشته‌اند؛ همان‌طور که تیم مس کرمان به‌عنوان صدرنشین در ۵ هفته اخیر از ۱۵‌امتیاز ممکن، فقط ۲ امتیاز به دست آورده است و به همین بهانه صدر جدول را از دست داد و به رده سوم جدول سقوط کرد.


هم‌اکنون بادران با ۴۴‌امتیاز صدرنشین بازی‌ها به حساب می‌آید؛ تیمی که با محسن عاشوری در پایان هفته بیست‌و‌پنجم تیم دوم جدول بود و در هفته بیست‌وششم با مربیگری امید‌رضا روانخواه یک گل به تیم نود ارومیه زد و ۴۴‌امتیازی شد و به لطف شکست ۱ بر ۰ مس کرمان در خانه تیم پارس جنوبی جم به صدر جدول رفت. اختلاف تیم دوم یعنی هوادار، تیم غلامرضا عنایتی، با صدر فقط یک‌امتیاز است؛ این بدین معنی است که هر لحظه ممکن است هوادار به صدر جدول برود، به‌ویژه که در هفته پیش‌رو تیم بادران باید در خانه تیم خوشه‌طلایی به میدان برود. تیم سوم جدول یعنی مس کرمان نیز ۴۳‌امتیازی است و مترصد است دوباره صدر جدول را پس بگیرد.


جدول، ۴ تیم چهل‌امتیازی دارد و این کمی عجیب است؛ یعنی تیم‌هایی که با فاصله ۳‌امتیاز نسبت به تیم هوادار و مس کرمان در رتبه‌های سوم تا هفتم قرار دارند. یک باخت از‌سوی هوادار و مس کرمان و یک برد از‌سوی این تیم‌ها در فاصله ۸ هفته مانده به پایان بازی‌ها جای تیم‌ها را با هم تغییر خواهد داد. خیبر خرم‌آباد، تهاجمی‌ترین تیم لیگ‌یک، به‌همراه استقلال خوزستان- فجر سپاسی و خوشه‌طلایی تیم‌های چهل‌امتیازی بازی‌ها هستند. باید به این تیم‌ها حق داد که حتی سودای قهرمانی داشته باشند.

 

جبران اختلاف چهار‌امتیازی با صدرنشین در فاصله ۴ هفته مانده به پایان بازی‌ها عجیب نیست؛ به‌ویژ‌ه که در هفته‌های پایانی شاهد بازی مستقیم هم بین تیم‌ها خواهیم بود. نمونه‌اش در هفته جاری خوشه‌طلایی چهل‌امتیازی میزبان تیم بادران چهل‌وچهارامتیازی است و اگر در این دیدار برنده شود، اختلاف خوشه‌طلایی با صدرنشین به یک‌امتیاز خواهد رسید و این سؤال مطرح است که آیا خیبر که هفته‌هاست تیم‌ها را یکی پس از دیگری از پیش‌رو بر می‌دارد، آیا نمی‌تواند این اختلاف را جبران کند؟


قصه تیم‌های مدعی به همین جا ختم نمی‌شود. ۲ تیم هم سی‌ونه‌امتیازی هستند؛ یعنی در فاصله یک‌امتیازی بین تیم‌های سوم تا هفتم جدول و این ۲ تیم شاهین شهرداری بوشهر و پارس جنوبی جم هستند. باید به این ۲ تیم هم حق داد داعیه صعود به لیگ برتر و حتی قهرمانی داشته باشند؛ البته در پایان هفته بیست‌و‌ششم محمد نصرتی، سرمربی تیم پارس جنوبی، در نشانه اعتراض به شرایط مالی تیم از سمت خود استعفا کرد. با‌این‌حال هر ۲ تیم بوشهری وضعیت خوبی برای صعود دست‌کم به‌عنوان تیم دوم دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->